awokpenyu

@ awokpenyu.photography (JM0584257-H)

Masa & Usia : mode bebel

Berkata berkenaan dengan usia..adakah kita sedar bahawa masa berjalan...dan dalam waktu yang sama ia memakan "usia" yang ada pada kita. Pernah tak kita terfikir bahawa kita akan sampai pada keadaan kita sekarang? hmmm...bagi aku kenkadang aku terfikir...macam tak percaya bahawa masa itu sangat cepat berlalu. Saaaaannggaaattt cepat. Ye lah...dalam jiwa rasa macam masih muda...
http://www.smileycodes.info
tapi hakikatnya sekarang dah ada anak dua...ada keluarga...etc. Kadang2 terfikir jugak.....
" Is this me?, is this me who am i now? a father? really? "

Secara jujurnya, pengalaman sendiri pada awal2 dapat anak pertama dan kedua aku tak rasa apa-apa. Seronok tu memang seronok. Siapa tak seronok dapat cahaya mata sendiri. Zuriat sendiri. Tapi perasaan itu tak lama..terus lama kelamaan jadi macam biasa. Sebagai perumpaan, macam kita makan. sedap hanya di mulut..bila makanan yang di makan tu dah sampai ke perut rasanya sudah tiada. betul tak?

2-3 hari kebelakangan ini aku terdetik..woahhh...this is my last year as 2 series..coming on to 3 series..and my head cant stop thinking, is this true? Sebagai bukti...badan dah menunjukkan simtom di mamah usia. Kalau dulu sarapan entah kemana, makan tengah hari entah kemana sampai petang steady jeee...Tapi sekarang..pukul 9 perut dah menyanyi-nyayi mahu di isi...pukul 6 menyanyi lagi...

Conclusion that i can made is....Im no young ne more T_T. LOL this is what we call middle age crisis. Really? LOL

Anyhow..baik lambat sedar dan akhirnya sedar dari tak sedar langsung..ye tak..hahahahaha..Somehow when I saw my kids getting bigger, older, tougher etc etc..makes me realise : I HAVE TO ENJOY THIS MOMENT.  becoz you all know that we cant turn back the time. Jika kita lihat balik perumpaan makan tadi....kita kena betulkan objektif akhir makan tadi. Kita makan bukan untuk rasa sedap itu..tapi untuk rasa kenyang. Samalah juga dalam kehidupan, bukan nak rasa seronok semata-mata tapi nak bahagia dunia akhirat. betol tak?? (main blasah je punye falsafah..hahaha) anyhow..aku bersyukur aku mempunyai hobi fotografi kerana aku dapat merakam saat-saat bahagia anak-anak aku membesar..Jom lihat gambar terbaru mereka..
DSC_1312
DSC_1393
DSC_1358
DSC_1335
DYN_3943

DYN_3927

ingin merakam gambar meraka bersama saya??

Kids banner